موتور سیکلتی که به عمرتان ندیده اید
نوشته شده توسط : زبیر

دنیل سیمون وسایل نقلیه ی فیلم Captain Of Amrica و موتور Light Cycle را طراحی کرده است. اما حالا موتور سیکلتی طراحی کرده است که هیچ شباهتی به هیچکدام از موتورسیکلت هایی که تا به حال دیده اید ندارد. موتور سیکلتی که مثل موتور سیکلت Light Cycle توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

 
این موتور که Detonator نام دارد موتور سیکلتی 3.5 متری و الکتریکی است که از باتری نوع لیتیوم-یون استفاده می کند و برای طی مسافت 130 تا 160 کیلومتر تنها به یک ساعت شارژ نیاز دارد. آنطور که اعلام شده سرعت این موتور 190 کیلومتر بر ساعت است اما معلوم نیست اگر کسی با این سرعت برود زنده می ماند یا نه. دلیلش هم این است که سواری با این موتور به هیچ عنوان راحت نیست. محل نشستن موتور سوار با جلوی موتور سیکلت فاصله زیادی دارد ومانور با این موتور بسیار مشکل است. طرح Detonator متعلق به سیمون است که آن را برای شرکت Cosmic Motors ، شرکتی پیشرو در زمینه ی وسایل نقلیه طراحی کرده است. مسوول ساخت موتور هم برادران پارکر هستند که طرح قبلی سیمون یعنی Light Cycle را هم خودشان درست کرده بودند.

موتور Detonator به جای خیابان بیشتر به درد فیلم های علمی تخیلی می خورد. هرچند کسی که این موتور را بخرد به احتمال زیاد هیچ وقت به خیابان نمی آوردش چون قیمت این موتور صد هزار دلار است. تعجب نکنید. در دنیا آنقدر آدم های پولدار هستند که حاضرند 10 برابر این هم برای چنین وسایلی خرج کنند.


javahermarket



:: بازدید از این مطلب : 1174
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: